Πεινάς; Πήδα!

20

8 απλά κόλπα για να… κόψεις την όρεξη στις λιγούρες

Τις βασανιστικές λιγούρες είτε τις ταΐζεις είτε τις ξεγελάς. Σε καμία περίπτωση δεν τις αγνοείς, γιατί απλά δεν μπορείς. Όταν τρως έξυπνα και ισορροπημένα οι λιγούρες εμφανίζονται σπάνια όμως μέχρι να φτάσεις σε αυτό το σημείο, δοκίμασε 8 κόλπα για τις ξεγελάσεις και να τις ξεπεράσεις.

Η ζωή μας μια βόλτα

Δεν είναι μυστικό ότι οι λιγούρες έρχονται ειδικά όταν είσαι κουρασμένος ή αγχωμένος. Το καλό με την άσκηση, ακόμα και με το απλό περπάτημα, είναι ότι μπορεί να ανεβάσει την ενέργεια σου, να εκτονώσει το στρες και να ισορροπήσει τα ανεβοκατεβάσματα του γλυκαιμικού σου δείκτη. Επειδή η άσκηση λειτουργεί και προληπτικά, μπορείς βάζοντας το περπάτημα στη ζωή σου να προλάβεις τις λιγούρες στη…γωνία.

Πεινάς; Πήδα!

Το έλεγε και η μαμά μας όταν ήμασταν μικροί όταν της λέγαμε για εκατοστή φορά μέσα στην ημέρα “Μαμά, πεινάω”!
Πολλές φορές το μόνο που χρειάζεται είναι απλά να ανεβάσεις την ενέργεια σου. Όποτε είσαι κουρασμένος ή θέλεις κάτι γλυκό αλλά δε γίνεται να υποκύψεις, γιατί πόση ζάχαρη να αντέξει πια ο οργανισμός, ξεκίνα επιτόπια πηδηματάκια και κινήσεις που θα κάνουν την ενέργεια να κυκλοφορήσει και να ανέβει. Μπορεί να σε περάσουν για τρελό αν το κάνεις στο δρόμο ή στο γραφείο, αλλά και γέλιο θα χαρίσεις στους γύρω σου, και θα ξεπεράσεις τη λιγούρα.

Τα κρύα τα νερά

Γενικότερα το νερό μπορεί να σε βοηθήσει αποτελεσματικά. Να θυμάσαι ότι σχεδόν κανείς που έχει ενυδατωθεί καλά, δεν ένιωσε ποτέ λιγούρα. Το κρύο νερό θα σε βοηθήσει αρκετά. Πιες ένα με δυο ποτήρια κρύο νερό και το πιο πιθανό είναι ότι δέκα λεπτά με ένα τέταρτο αργότερα, θα έχεις ισορροπήσει. Άλλωστε πολλές φορές μπερδεύεις την πείνα με τη δίψα οπότε ένα ποτήρι νερό μπορεί να είναι αυτό που πραγματικά ζητάς.

Πιάσε το αυτί σου

Είναι γνωστό ότι ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της όρεξης. Αν δεν προλαβαίνεις να κάνεις βελονισμό, τη… δύσκολη ώρα της λιγούρας πιάσε το λοβό του αυτιού σου και κάνε του χαδάκια. Ανέβα και μέχρι τη μέση του αυτιού που είναι το σημείο της πείνας και κάνε και εκεί απαλό μασάζ και πιέσεις.

Μίλα στο τηλέφωνο

Σύμφωνα με έρευνες το να παίξεις ένα στον υπολογιστή, στην τηλεόραση ή στο κινητό σου, μόλις για 3 λεπτά μπορεί να μειώσει την ένταση της λιγούρας μέχρι και κατά 70%. Αν δεν έχεις παιχνίδια στο σπίτι, μπορείς να μιλήσεις στο τηλέφωνο ή να κάνεις ασχοληθείς με κάτι που θα πάρει το μυαλό σου από το φαγητό. Μέσα σε λίγα λεπτά θα έχεις νιώσει πιο ήρεμος.

Ανάπνευσε μετρώντας

Μάλλον σου φαίνεται δύσκολο αλλά θα σε πάει ένα βήμα μπροστά. Η βαθιά και συνειδητή αναπνοή μπορεί να κάνει το σύστημα σου να ισορροπήσει, να ηρεμήσει και να κατευνάσει τη λιγούρα για γλυκάκι. Μπορείς να κάνεις την εξής αναπνοή που κάνουν πολύ συχνά στη γιόγκα. Ανάπνευσε για 4 χρόνους, κράτησε για 7 χρόνους και εξέπνευσε για 8 χρόνους. Κάνε 5 επαναλήψεις. Και μόνο που θα βάλεις την προσοχή σου σε κάτι άλλο, θα βοηθήσει αρκετά. Πόσο μάλλον με την αναπνοή αυτή που θα κάνει το οξυγόνο να κυλήσει στο αίμα σου.

Φρουτάκι κανείς;

Όταν ο γλυκαιμικός σου δείκτης πέφτει ζητάει κάτι για να τονωθεί. Δε θέλει απαραίτητα σοκολάτα. Τη σοκολάτα τη ζητάει το μυαλό σου και όχι ο οργανισμός σου. Οπότε μπορείς να φας ένα φρούτο, κάθε εποχή έχει υπέροχα φρούτα, και μάλιστα σε συνδυασμό με λίγους ξηρούς καρπούς. Αυτό το σνακ μπορεί να κάνει θαύματα στη λιγούρα αλλά και στη σιλουέτα σου.

Ενημερώσου

Αυτό που έκανε εμένα να αποδεσμευτώ από τη ζάχαρη και από την ανάγκη της, ήταν η ενημέρωση. Μόλις μάθεις τι κάνει η ζάχαρη στο σώμα σου, σίγουρα θα σταματήσεις να την αναζητάς τόσο πολύ. Μόλις καταλάβεις ότι τα γλυκά καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα σου και θρέφουν κάθε μα κάθε αρρώστια, θα αρχίζεις να αποδομείς στο μυαλό, τον έρωτα σου για τα γλυκά. Και αυτό είναι ένα σημαντικό και ταυτόχρονα το πιο ουσιαστικό πρώτο βήμα.

από την Καίτη Φαρμάκη