Αναρωτιέστε πώς θα χάσετε τα κιλά των Χριστουγέννων; Η διατροφολόγος Στέλλα Κατσιβέλη μας απαντά.

291

Και τώρα πώς θα χάσω τα κιλά των Χριστουγέννων;

 

Οι γιορτές πέρασαν και μαζί με τα δώρα του Άη Βασίλη μας έφεραν μερικά ανεπιθύμητα κιλά. Εδώ ακολουθούν οι οδηγίες για το πώς να επιστρέψουμε πάλι στα κιλά μας μετά την εορταστική περίοδο και οι συμβουλές για αποτοξίνωση και επαναφορά του οργανισμού μας.

Βήμα 1ο : Αποφύγετε τον πανικό και μη χαλάτε τη διάθεσή σας γιατί επηρεάζει την αυτοπεποίθηση σας. Τα κιλά το εορτών είναι προσωρινά, δεν έχουν αφομοιωθεί στο σώμα σας και μπορείτε εύκολα και γρήγορα να απαλλαγείτε από αυτά.

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να επιστρέψετε άμεσα στην καθημερινότητά σας, η οποία θα στηρίζετε σε μία ισορροπημένη και ρεαλιστική διατροφή. Ακολουθείστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Φροντίστε να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα καθημερινά, ώστε να καταναλώνετε μικρότερη ποσότητα φαγητού και να επιτυγχάνετε συνεχή λειτουργία του μεταβολισμού.
  2. Μη παραλείπετε το πρωινό σας, το οποίο ενεργοποιεί το μεταβολισμό σας και εφοδιάζει το σώμα με ενέργεια.
  3. Καταναλώστε άφθονα φρούτα και λαχανικά (5 μερίδες/ημέρα) που αποτελούν τροφές πλούσιες σε νερό, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, ενώ έχουν ελάχιστες θερμίδες.
  4. Επιλέξτε τρόφιμα ολικής αλέσεως πλούσια σε φυτικές ίνες, τα οποία τροφοδοτούν το σώμα σταδιακά με ενέργεια και διατηρούν το αίσθημα του κορεσμού για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  5. Προτιμήστε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων καθημερινά (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), ώστε να τροφοδοτείτε τον οργανισμό σας με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.
  6. Καταναλώστε 2 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά ημερησίως. Διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, αποτρέπει να την αποθήκευση λίπους.
  7. Αποφύγετε την κατανάλωση τροφής πολύ αργά το βράδυ, διότι οι καύσεις τις βραδινές ώρες είναι λιγότερες και είναι πιο πιθανό να αποθηκεύσετε λίπος.
  8. Μειώστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και αυξήστε την κατανάλωση υγρών όπως νερό, φρέσκοι χυμοί, πράσινο τσάι και άλλα αφεψήματα.
  9. Αποφύγετε την προσθήκη άλατος και τροφές πλούσιες σε αλάτι (αλατισμένοι ξηροί καρποί, τσιπς, αλλαντικά, έτοιμες σάλτσες), γιατί προκαλούν κατακράτηση, η οποία είναι εμφανής στη ζυγαριά σας.
  10. Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα (καθημερινά 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα).
  11. Αποφύγετε τρόφιμα που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος (γλυκά, κρέμες γάλακτος, πλήρη γαλακτοκομικά, σφολιατοειδή, dressing με βάση τη μαγιονέζα, βαριά μαγειρεμένα φαγητά, βούτυρο)γιατί αναστέλλουν την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους.

 

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΑ ΓΛΥΚΑ:

  1. Απομακρύνετε τα γλυκά των Χριστουγέννων που υπάρχουν ακόμα στο σπίτι (μπορείτε να μοιράσετε ή να τα δωρίσετε σε αυτούς που έχουν ανάγκη).
  2. Μη μένετε πολλές ώρες νηστικοί, διότι τα επίπεδα σακχάρου σας μειώνονται με αποτέλεσμα να δημιουργείτε άμεση επιθυμία για κατανάλωση γλυκού.
  3. Καταναλώστε άφθονα φρούτα, τα οποία περιέχουν φυσικά σάκχαρα ικανά για να σας αναπληρώσουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκού.
  4. Αντί για γλυκό προτιμείστε: δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων, μέλι, κανέλα, ξηροί καρποί και γιαούρτι 2%, ζελέ φρούτων χωρίς ζάχαρη, γιαούρτι με μέλι ή γλυκό του κουταλιού ή φρούτα ή ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολ. Άλεσης με φρούτα αποξηραμένα ή μαύρη σοκολάτα, μπάρα δημητριακών, αποξηραμένα φρούτα ανάμεικτα με ανάλατους ξηρούς καρπούς, κακάο ρόφημα με γάλα 1,5% ή νερό ζεστό ή κρύο, 1-2 μπισκότα ολ. Άλεσης τύπου πτι-μπερ ή digestive ή πολυδημητριακά χωρίς ζάχαρη.

Με αγάπη,

Στέλλα Κατσιβέλη

Facebook: My LightLife

Instagram: @mylightlifenutrition