Διατροφή τα Χριστούγεννα…Γίνεται; Η διατροφολόγος Στέλλα Κατσιβέλη μας απαντά.

130

Λίγες μέρες μας χωρίζουν από τα Χριστούγεννα και όσοι θέλουν να διατηρήσουν καλή σχέση με τη ζυγαριά τους με ρωτούν τι θα φάμε τα Χριστούγεννα. Τόσο τα Χριστούγεννα όσο και η Πρωτοχρονιά παραδοσιακά συνδέονται με υψηλή κατανάλωση φαγητού, κάτι που δυσκολεύει αρκετά όσους βρίσκονται σε μία προσπάθεια απώλειας ή/ και συντήρησης του σωματικού τους βάρους. Η παραδοσιακή γεμιστή γαλοπούλα, το ψητό χοιρινό, τα μελομακάρονα, οι δίπλες και οι κουραμπιέδες βρίσκονται παντού αυτές τις γιορτινές ημέρες, “προκαλώντας” όσους δεν μπορούν να τους αντισταθούν. Ας δούμε λοιπόν τι θα φάμε τις γιορτινές ημέρες.

Παραμονή Χριστουγέννων φροντίζω να κάνω ένα χορταστικό, πλήρες και υγιεινό πρωινό

Porridge Βρώμης

Γάλα αμυγδάλου, βρώμη, φρέσκα φρούτα εποχής (κομμάτια μήλου ή αχλάδι ή μπανάνα), λίγο μέλι, 5-10 αμύγδαλα, κανέλα.

Avocado Toast

1 αυγό βραστό ή ποσέ, ψωμί ολ. άλεσης ή ζέας ή πολύσπορο, ¼ αβοκάντο, τυρί χαμηλό σε λιπαρά,  ντοματίνια και 1 ποτήρι φυσικό χυμό.

Συνεχίζω την ημέρα μου χορταστικά άλλα και με λίγες θερμίδες, επιλέγοντας φρούτα, sticks φρέσκων λαχανικών ή γιαούρτι 2% με φρούτα εποχής.

Τρώω το μεσημέρι ένα πλήρες γεύμα και ΔΕΝ μένω νηστικός μέχρι το ρεβεγιόν. Είναι σημαντικό να μην εξαντλήσεις τον οργανισμό σου. Η πεποίθηση του να μην τρώω τίποτα όλη μέρα για να φάω το βράδυ μπορείς να μας βάλει σε μπελάδες. Και αυτό γιατί η πείνα μέχρι το βράδυ θα σε έχει “θερίσει” με αποτέλεσμα να φας μεγαλύτερη ποσότητα και να διαλέξεις φαγητά “ένοχα”, πλούσια σε θερμίδες. Αν, όμως, έχει το στομάχι σου γεμάτο τότε θα κάνεις πιο υγιεινές επιλογές και θα καταναλώσεις μικρότερη ποσότητα άρα λιγότερες θερμίδες.

Μια έξυπνη τακτική είναι πριν πας στο ρεβεγιόν να φας κάτι όπως μια σαλάτα ή μια σούπα λαχανικών ώστε το στομάχι να μην είναι άδειο.

Στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι φρόντισε να βάλεις ποικιλία λαχανικών και αν είσαι μπροστά από μπουφέ γέμισε το πιάτο σου μία φορά. Φυσικά πιες 1-2 ποτηράκια κρασί στην υγειά μου και αν σου προσφερθεί γλυκό, δοκίμασε με μια μπουκιά.

Τη επόμενη ημέρα αν το παράκανες τελικά το προηγούμενο βράδυ, φρόντισε το πρωινό σου να είναι αρκετά αποτοξινωτικό. Μπορείς να φτιάξεις ένα smoothie με σπανάκι, πράσινο μήλο, λίγο μέλι, αχλάδι, lime ή χυμό πορτοκαλιού και νερό καρύδας.

Αν τώρα σε περιμένει ακόμα ένα κάλεσμα ανήμερα τα Χριστούγεννα είναι ευκαιρία να τιμήσεις την παραδοσιακή γαλοπούλα συνοδεύοντάς της με πλούσια και άφθονη σαλάτα, ενώ σε συμβουλεύω να πιείς άφθονο νερό μεταλλικό ή ανθρακούχο!

Την επόμενη ημέρα δε χρειάζεται να πω ότι ξαναβρίσκεις το ρυθμό σου και τις καλές διατροφικές συνήθειες σου και αν ο καιρός το επιτρέπει κάνε το jogging σου ή βγάλε το σκύλο μια μεγάλη βόλτα!

Καλές γιορτές με υγεία και μη ξεχνάς ότι η διασκέδαση δε κρύβεται στο πολύ φαγητό αλλά στην καλή διάθεση και στην καλή παρέα.

Με αγάπη,

Στέλλα Κατσιβέλη

Facebook: My LightLife

Instagram: @mylightlifenutrition