“Ηλέκτρα, υποχείριο των θεών” στο Θέατρο Φάουστ

19

Μια ανδρόγυνη Ηλέκτρα (Νικόλας Λεβέντης, ο οποίος σκίζει στον ρόλο του) που ζει μέσα στις ενοχές και τους εφιάλτες της, μια σύγχρονη τραγική μορφή που έχει να παλέψει με τους δαίμονές της, καταπιεσμένη, περιορισμένη μέσα σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, (ένα σύγχρονο Νταχάου,μήπως;) αιχμάλωτη μιας στρατιωτικής δικτατορίας , υποχείριο θεών και ανθρώπων ,όπου είναι όλα ακαθόριστα ακόμη και οι μορφές που κινούνται γύρω της, η Κλυταιμνήστρα και ο Ορέστης (είναι μήπως και αυτά πλάσματα της δικής της σχιζοφρένειας;). Η μόνη αληθινή σχέση που έχει είναι με τα πουλιά, με ένα παγώνι και έναν κύκνο που πλουμίζουν την σκηνή με χρώμα και διέξοδο (ένα όνειρο φυγής.

Η Κλυταιμνήστρα (Ειρήνη Κώνστα η οποία λάμπει στην σκηνή) εντυπωσιακή, μια πλουσιογυναίκα, αριστοκρατική νάρκισσος και προσπαθεί να δικαιολογηθεί για ένα φόνο που έπραξε (σκότωσε τον άντρα- δικτάτορα). Έχει μια έντονα οπερατική παρουσία (εξαιρετική η άριά της στη σκηνή του σφαγιασμού της).

Ο Ορέστης (Ανδρέας Παπαγιαννάκης) είναι το αρσενικό που βασικά , παρά τη συναισθηματική του φόρτιση στην αναγνώριση με την Ηλέκτρα (μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές του έργου), είναι αποκλεισμένος από αυτό τον εσωστρεφή, πρωτόγονο καθαρά γυναικείο, μητριαρχικό κόσμο (τελικά ποιος έπραξε το φόνο, τη σφαγή της Κλυταιμνήστρας;). Ακόμη και η παρουσία των Διόσκουρων σε προβολή, δυο γυμνοί άνδρες, περισσότερο σαν οπτασία, παρά σαν θεοί ex machina δεν φέρνουν την λύση (ίσως τους επινοεί η ίδια η Ηλέκτρα) . Το έργο τελειώνει με την Ηλέκτρα σε μια τελική προσπάθεια φυγής, ενώ τον Ορέστη τον σπαράζουν οι Ερινύες.

Την κατάβαση στον κλειστοφοβικό κόσμο του μυαλού της Ηλέκτρας και το αρχέγονο δέος τονίζει η μουσική σύνθεση του Νικόλα Λεβέντη για πιάνο και βιόλα , ενώ οι προβολές που πλημμυρίζουν την κατά τα άλλα άδεια σκηνή είναι ο κόσμος έξω από το στρατόπεδο, αλλά και ο ηλεκτρονικός κόσμος που μας περιβάλλει, μια και είμαστε πιόνια σε ένα παιγνίδι ,όχι πια των θεών, αλλά ενός συστήματος Matrix, από το οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε. Η σκηνοθεσία της Τζένη Δριβάλα και Νικόλα Λεβέντη έδωσε μια νέα ψυχολογική, ανατρεπτική ανάγνωση του αρχαίου κειμένου.

“ΗΛΕΚΤΡΑ, υποχείριο των Θεών”

Θέατρο Φάουστ
Καλαμιώτου 11 & Αθαναϊδος 12

Κάθε Τετάρτη ώρα 20:30
Τελευταίες τρεις Παραστάσεις: 05 – 19/12/2018
Ερμηνεύουν:
Νικόλας Λεβέντης
Ανδρέας Παπαγιαννάκης
Τζένη Δριβάλα

Για την ενδιάμεση παράσταση 12/12/2018
Τον ρόλο της Κλυταιμνήστρας θα υποδυθεί η κυρία Ειρήνη Κώνστα

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here