Πριν από λίγες μέρες έγινε γνωστό πως η ελβετική επενδυτική εταιρεία Bidayat, ένα fund που ελέγχεται από τον πρώην υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Αιγύπτου Rachid Mohamed Rachid, θα επαναφέρει το luxury brand Walter Albini. Ο σχεδιαστής που καθόρισε την ιταλική μόδα τη δεκαετία του ’70 μαζί με τον Gianni Versace και τον Giorgio Armani και συνέβαλε στη δημιουργία της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, έφυγε από τη ζωή το 1983 σε ηλικία μόλις 42 ετών, χτυπημένος από ιό του AIDS. Παρά τη διαχρονική επιρροή του στους ομοεθνείς συναδέλφους τους, η οποία είναι προφανής αν δει κανείς τις πρωτοποριακές σιλουέτες του από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, ο Walter Albini και το brand του πέρασαν στη λήθη. Μέχρι που ξεκίνησαν οι φήμες ότι πίσω από το revival του brand μπορεί να βρίσκεται ο Alessandro Michele, o απερχόμενος creative director της Gucci.
Πώς ξεκίνησαν οι φήμες που θέλουν τον Alessandro Michele creative director του brand του Walter Albini;
Το γεγονός ότι ο Alessandro Michele δεν έχει κάνει – ή έστω δεν έχει ανακοινώσει – ακόμη το επόμενο επαγγελματικό του βήμα, οι εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στην κληρονομία του Albini και το αισθητικό αποτύπωμα του Michele, αλλά και το γεγονός ότι ο λογαριασμός Walter Albini Archive Official ακολουθεί τον Michele (όπως και άλλους σχεδιαστές του βεληνεκούς του, βέβαια) ώθησε τα μέσα ενημέρωσης να υποθέσουν ότι ο Michele είναι ο ιδανικός υποψήφιος για τη θέση. Ωστόσο, τις φήμες «φούντωσε» η φράση «Ουδέν σχόλιο», δια στόματος Rachid Mohamed Rachid, όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα αυτή.
Όπως σημειώνει ο δημοφιλής fashion writer και TikToker, Bernard Garby, που πρωτοταστεί στη διάδοση της φήμης ως γεγονός, «Ποτέ μην εμπιστεύεστε κάποιον που λέει “ουδέν σχόλιο”, γιατί όταν λέει “ουδέν σχόλιο”, όλοι ξέρουμε ότι ακολουθεί ένα πολύ μεγάλο σχόλιο».
@bernardgarby #fashionnews #fashion #fashiontiktok #fashiontok #gucci #alessandromichele ♬ original sound – BERNARD
Λίγο αργότερα, ένα post στον δημοφιλή Instagram λογαριασμό Diet Prada ήρθε επίσης να σταχυολογήσει τους λόγους για τους οποίους η φήμη θα μπορούσε να είναι αλήθεια με μία ανάλυση της επιρροής του Albini στο έργο του Michele και όσα συνδέουν τους δύο σχεδιαστές, όπως το gender fluidity. Μέσα από μια σειρά φωτογραφιών που δείχνουν looks των σχεδιαστών δίπλα – δίπλα η φήμη αρχίζει να βγάζει απόλυτο νόημα.
Ευσεβής πόθος ή πραγματικότητα;
Οι παραπάνω ομοιότητες, τα follows στο Instagram, ο επιβεβαιωμένος θαυμασμός του Michele για το έργο του Albini και η αινιγματική σιωπή της Bidayat θα μπορούσαν να σημαίνουν πολλά, αλλά και τίποτα ταυτόχρονα. Το μοναδικό πράγμα εδώ που έχει μία βασή είναι ότι συνήθως, στον κόσμο της μόδας, όταν γίνεται το revival ενός brand, γίνεται με ένα μεγάλο όνομα. Ο Nicolas Ghesquière για την Balenciaga, ο Glenn Martens για την Diesel, ο Raf Simons για την Calvin Klein, ο Daniel Fletcher για την Fiorucci, ο Daniel Lee για την Burberry. Από τη στιγμή που ο Alessandro Michele είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμος, τότε ναι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το brand Walter Albini να είναι η πολυπόθητη επάνοδός του.
Αυτό ωστόσο που έχει περισσότερη σημασία εδώ, είναι η επιβεβαίωση της επιδραστικότητας του Alessandro Michele. Τόσο πολύ θέλουμε να δούμε ξανά τον ίδιο και την αισθητική του, που «βιαζόμαστε» να του βρούμε την επόμενη δουλειά του. Αυτό, μόνο αναζωογονητικό μπορεί να είναι σε μία χρονιά με πολλές μετακινήσεις, σκάνδαλα και τη βαριά σκιά του burn out να σκεπάζει όλους τους σχεδιαστές που ασθμαίνοντας προσπαθούν να προσαρμοστούν στους περισσότερο φρενήρεις από ποτέ ρυθμούς της μόδας σήμερα.
Κεντρική Φωτογραφία: Venezia2020/IPA / SplashNews.com