Η φετινή εβδομάδα μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι υπογράμμισε τη στροφή των οίκων στο να προσπαθήσουν να εντάξουν τις couture συλλογές τους στην καθημερινότητα των σύγχρονων γυναικών. Με την ίδια λογική ο οίκος Valentino που πραγματοποίησε την παρουσίαση της νέας Couture συλλογής για το Φθινόπωρο / Χειμώνα 2023 – 2024 στο Château de Chantilly στη Γαλλία έκανε ξεκάθαρη την επιθυμία του Pierpaolo Piccioli να αποτινάξει την αίσθηση της αποκλειστικότητας των προνομίων που συχνά οι συλλογές αυτές δημιουργούν. Γι’ αυτό τον λόγο, τα κομμάτια ήταν προσγειωμένα στο τώρα με δόσεις glam, έχοντας “συμφιλιωθεί” με το κόνσεπτ της καθημερινότητας, ενώ τα μοντέλα περπάτησαν στον εξωτερικό χώρο του κάστρου και όχι στο μεγαλοπρεπές εσωτερικό, με τον PPP να κάνει μέσω αυτού μία ηχηρή δήλωση.
Η συλλογή πήρε το όνομα “A Château” από τον χώρο στον οποίο παρουσιάστηκε, ο οποίος αξιοποιήθηκε με διαφορετικό τρόπο. Όπως προαναφέρθηκε, το κάστρο αποτελεί σύμβολο αποκλειστικότητας, το οποίο ο Valentino προσπάθησε να μετατρέψει σε ένα μέρος μοναδικότητας, ελευθερίας και ανταλλαγής, ξεκινώντας μία συζήτηση πάνω στην ισότητα και τη συμπερίληψη. Άλλωστε, γι’αυτό και επέλεξε για ακόμη μία φορά μοντέλα ανεξαρτήτως φύλου, μία τακτική που έχει καθιερωθεί στα couture σόου – και όχι μόνο.
Η ιδέα
Όπως έγινε φανερό από τις εικόνες που παρακολουθήσαμε στην ηλιόλουστη αυτή ημέρα, η λέξη – κλειδί που θα μπορούσε να περιγράψει τα λουκ είναι η απλότητα. Ωστόσο, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται αφού για τον Piccioli το αποτέλεσμα αυτό ήρθε μέσα από μία διαδικασία πολυπλοκότητας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino ισορρόπησε μεταξύ απλότητας και οξύμωρου προκειμένου να φέρει τη λάμψη των couture συλλογών σε λουκ που θα μπορούσαμε να φορέσουμε καθημερινά, αποδομώντας την ιδέα που διατηρούμε τόσα χρόνια. Γι’ αυτό άλλωστε αξιοποίησε το ιστορικό αυτό κτίριο που παραπέμπει στο στάτους και τη δύναμη, αφήνοντάς το εκτός του σόου και επιμένοντας να το κρατήσει στο background. Για εκείνον, ο ορισμός της couture ραπτικής βρίσκεται στην απλότητα, γι’ αυτό παρέλειψε τις πομπώδεις δημιουργίες και τα τεχνάσματα. Ωστόσο, όσο κι αν επικεντρώθηκε στην απλότητα, σε καμία περίπτωση τα κομμάτια της συλλογής δεν ήταν απλά σε επίπεδο τεχνικών και λεπτομερειών. Για τον PPP σημαντικό είναι να μπορείς να κρύψεις την προσπάθεια που καταβλήθηκε για να επιτευχθεί η απλότητα.
Η συλλογή
Ήταν αναμενόμενο για ακόμη μία φορά η προσοχή στο σόου του Valentino να επικεντρωθεί στις αποχρώσεις, στις οποίες ο Piccioli δείχνει μία αδυναμία. Λατρέψαμε το cobalt blue, που είναι η go-to απόχρωση για το 2023, ξαφνιαστήκαμε από το φλογερό κατακόκκινο, ενώ πήραμε μία μικρή δόση barbiecore από την απόχρωση του που έχει γίνει συνώνυμη με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Valentino. Από την άλλη, την τιμητική του είχε το πράσινο, όπως και οι μεταλλικές χρυσές λεπτομέρειες που έρχονταν σε αντίθεση με τα παστέλ. Την παράσταση φυσικά έκλεψε η Kaia Gerber, η οποία άνοιξε το σόου, φορώντας ένα λευκό πουκάμισο και ένα αναδημιουργημένο τζιν, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από μεταξωτό gazar, με κεντημένες μικρές πέρλες στις αποχρώσεις του indigo, που ήταν ο ορισμός της οφθαλμαπάτης. Φυσικά, από την couture συλλογή δεν έλειψαν τα κομμάτια που “φώναζαν” glamour με τις red carpet τουαλέτες που σίγουρα θα δούμε τον επόμενο καιρό. Στα αγαπημένα θα λέγαμε πως ήταν οι κάπες με την κουκούλα – trend που έγινε viral μέσα στο 2023- τα bias cut και column φορέματα, όπως και εκείνα με τις ντραπέ μεταλλικές λεπτομέρειες που φαίνονταν λες και το ύφασμα έρεε στα σώματα των μοντέλων. Ο σκοπός του Piccioli ήταν το αποτέλεσμα να φαίνεται πως έχει μηδενική βαρύτητα, γεγονός που επιτεύχθηκε.
Τα λουκ που ξεχωρίσαμε:
Φωτογραφίες: Launchmetrics / spotlight