Πριν από δύο μέρες παρουσιάστηκε στη Βομβάη η πολυαναμενόμενη συλλογή Dior Pre-Fall 23 που είχε σκοπό να γιορτάσει την ινδική δεξιοτεχνία και τη σχέση μεταξύ του οίκου και της ασιατικής χώρας. Η σχέση του Οίκου Dior με την Ινδία έχει τις ρίζες της πίσω στο 1962, όταν ο τότε creative director Marc Bohan ταξίδεψε στην Ινδία και πιο συγκεκριμένα Βομβάη και το Δελχί, όπου διοργάνωσε fashion shows, ξεκινώντας τη συνομιλία μεταξύ Γαλλίας και Ινδίας. Αργότερα, το 1996, ο Gianfranco Ferré, ταξίδεψε στην Ινδία στις αρχές της δεκαετίας του ’70 ενσωματώνοντας όλες τις παραστάσεις που συνέλεξε στο ταξίδι του, όλα τα χρώματα και τα σχήματα της ινδικής παράδοσης στη συλλογή του “Indian Passion”.
H Maria Grazia Chiuri παίρνοντας την σκυτάλη από τους προηγούμενους καλλιτεχνικούς διευθυντές συνεχίζει τον διάλογο με δεδομένα του σήμερα. Στόχος της να αναδειχθεί η ινδική δεξιοτεχνία, αλλά και οι γυναίκες τεχνίτριες. Υπάρχει μια διαρκή συνεργασία και φιλία της Chiuri εδώ και πολλά χρόνια με την Karishma Swali, την διευθύντρια του ατελιέ Chanakya και της σχολής χειροτεχνίας Chanakya, στη Βομβάη, “έναν τόπος ανταλλαγής, μελέτης και χειραφέτησης για πολλές γυναίκες, ένα εργαστήριο για την εξερεύνηση διαφορετικών τύπων savoir-faire”, όπως σημειώνει η ίδια η creative director.
Μέσα από τη συλλογή Dior Pre-Fall 23 η Chiuri θέλησε να εξυμνήσει τον σημαντικό ρόλο της σχολής Chanakya στην ινδική κοινωνία, αλλά και τη μεταξύ τους συνεργασία. Το κέντημα – πρωταγωνιστής στη συλλογή γίνεται εργαλείο για την αξιολόγηση της σχέσης μεταξύ του Dior και των ατελιέ και σχολή χειροτεχνίας Chanakya, καθώς και το πώς οι διάφορες τεχνικές, μέσω των διαδικασιών εργασίας της σχολής, γίνονται το βασίλειο της κληρονομιάς μιας γυναίκας και ένα εργαλείο ταυτόχρονα εφευρετικότητας και ενδυνάμωσης.
Ανάμεσα στα γεωμετρικά σχήματα που πλαισιώνουν με χρυσό τις ασημένιες παγιέτες και τα στρας εντοπίσαμε ένα ιδιαίτερο pattern, αυτό του μαύρου λωτού, σύμβολο ευημερίας και καλής τύχης στην ινδική παράδοση, τυπωμένο σε ένα κομμάτι από μετάξι που μοιάζει με ταυτόχρονα με σάρι και robe de chambre, σε μία συγκλονιστική μοβ απόχρωση.
Το συγκεκριμένο pattern δημιουργήθηκε με την αρχαία ινδική τεχνική της ξυλογραφίας (block printing) που έχει τις ρίζες της στην περιοχή Ρατζαστάν. Πρόκειται για μέθοδο αντίστροφης εκτύπωσης. Στην αρχή, το σχέδιο αποτυπώνεται σε ένα ρυζόχαρτο και έπειτα χαράσσεται σε μια ξύλινη παλέτα. Ο τεχνίτης βουτά σχολαστικά την παλέτα σε μελάνι, κι έπειτα την πατά με δύναμη πάνω στο ύφασμα, σαν στάμπα, το οποίο το απορροφά.
Δείτε εδώ τη διαδικασία: