Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου για την FW25 σήκωσε αυλαία με ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα. Τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Βρετανική πρωτεύουσα, όπου μία σειρά από διάσημα ονόματα της μόδας, θα παρουσιάσουν τις νέες τους συλλογές για την επερχόμενη σεζόν. Παράλληλα, νέες συνεργασίες και collections κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε όλα όσα ξεχωρίσαμε μέχρι σήμερα!
Harris Reed – London Fashion Week

Για το Φθινόπωρο 2025, ο Βρετανοαμερικανός σχεδιαστής, Harris Reed, διεύρυνε ακόμη περισσότερο την έννοια του “house proudness”, αντλώντας έμπνευση από το εσωτερικό των επίπλων του σαλονιού.
Αυτή είναι η ένατη συλλογή του Reed, παράλληλα με τη θητεία του –που πλέον μετρά τέσσερις σεζόν– ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Nina Ricci, όπου συνεχίζει την εξερεύνησή του στη χειραφετημένη θηλυκότητα. Για την περίσταση, επέστρεψε στον εκθεσιακό χώρο που έχει δημιουργήσει στο Tate Britain, μεταμορφώνοντας τις Duveen Galleries σε μια θεατρική, φωτισμένη από strobes πασαρέλα.

Η διάσημη ηθοποιός Florence Pugh, ντυμένη με μια εντυπωσιακή τουαλέτα με κορσέ και κουκούλα, που έμοιαζε με στολή μάντισσας, άνοιξε την πασαρέλα δηλώνοντας: «Μόνο όταν πάψουμε να είμαστε ατρόμητοι, μπορούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε».
Αντλώντας επιρροές από πολιτική αναταραχή, το βρετανικό punk, drag icons και βικτωριανές κυρίες, ο Reed επέστρεψε στη νοοτροπία της πρώτης του συλλογής, που δημιούργησε κατά τη διάρκεια της καραντίνας. «Όλα καθοδηγούνται από ένα αίσθημα επαναστατικότητας, επιστρέφοντας στην εποχή που έραβα στο δωμάτιό μου, προσπαθώντας να δημιουργήσω κάτι θεατρικό και λαμπερό», είπε σε preview μέσα στο νέο του ατελιέ στο κέντρο του Λονδίνου.

Αυτή η προσέγγιση διατυπώθηκε μέσα από μια “fine art” αισθητική, εκτελεσμένη με μια νέα αίσθηση συγκράτησης—ένα βήμα εξέλιξης για έναν σχεδιαστή που εξακολουθεί να λατρεύει το avant-garde, αλλά πλέον υπολογίζει και την πρακτικότητα που χρειάζεται το κοινό του.
Η συλλογή ξεκίνησε μονοχρωματική, γεννημένη από το μαύρο sharpie του Reed. Στη συνέχεια, το μπλε του κοβαλτίου και χρυσές πινελιές μπήκαν στο παιχνίδι. Τα εκτεθειμένα κρινολίνα, που κάποτε θα ήταν καλυμμένες με ταφτά ή σιφόν, λειτουργούν τώρα ως «προστατευτικές ασπίδες». Στολισμένα με φύλλα χρυσού, τρισδιάστατα και μεταλλικά στοιχεία, τα ρούχα δημιουργούν δυναμικές σιλουέτες που «απαιτούν» προσοχή.

Ο Harris Reed εμπνέεται από τις ρευστές γραμμές του Charles James, καθώς και από τις τεχνικές επιπλοποιίας που γνώρισε μέσω της συνεργασίας του με την Porta Romana. Οι πολυέλαιοι της εταιρείας φώτισαν τη σκηνή με μπλε φως, ενώ οι γοργονίσιες σιλουέτες της συλλογής ενσωματώνουν καμπύλες παρόμοιες με εκείνες των επίπλων της γεωργιανής εποχής. Η τεχνική καλαθοπλεκτικής που χρησιμοποιείται σε καναπέδες ενισχεί το στοιχείο εντυπωσιασμού των ρούχων και τα κάνει να μοιάζουν με γλυπτά.
Saint Laurent – Michelle Pfeiffer

Η Michelle Pfeiffer είναι το νέο πρόσωπο της καμπάνιας Saint Laurent Summer 2025, σε μια αριστοτεχνική σκηνοθεσία του Anthony Vaccarello. Η εμβληματική ηθοποιός ενσαρκώνει τη διαχρονική κομψότητα του οίκου μέσα από μια συλλογή που αποθεώνει την αψεγάδιαστη ραπτική.
Φωτογραφημένη από τον David Sims, η Pfeiffer εμφανίζεται στις μοναδικές εικόνες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής, παρουσιάζοντας δύο εμβληματικά looks: Ένα κομψό μαύρο κοστούμι, που αποτυπώνει τον διαχρονικό μινιμαλισμό του Saint Laurent και ένα γκρι tomboy σύνολο, το οποίο επαναπροσδιορίζει την αρρενωπότητα μέσα από μια θηλυκή ματιά.

Η επιλογή της Pfeiffer δεν γοητεύει μόνο με τη μαγνητική της παρουσία, αλλά ενσαρκώνει ιδανικά τη σύγχρονη ουσία του brand. Αυτή η καμπάνια αναδεικνύει το όραμα του Vaccarello—έναν συνδυασμό κλασικής κομψότητας με μια ανυπότακτη, μοντέρνα αιχμή.
Μέσα από αυτή τη συνεργασία, ο Saint Laurent συνεχίζει την παρακαταθήκη του στην καινοτομία της μόδας, ενισχύοντας την επιρροή του στη σύγχρονη πολυτέλεια.
Aimé Leon Dore χ The North Face SS25 Collaboration

Όπως όλα δείχνουν το brand Aimé Leon Dore ετοιμάζεται να επεκτείνει τη συνεργασία του με τη The North Face για την SS25 season. Η πρώτη ανέβασε ένα teaser βίντεο στο Instagram για να αναδείξει τη συνεργασία που έπεται. Στο βίντεο, παρουσιάζεται ένα σύντομο φιλμ με σκηνές από διάφορες τοποθεσίες που δίνουν τον τόνο για την επερχόμενη σεζόν.
Η Aimé Leon Dore προσφέρει στους θεατές μια μοναδική ματιά στις προηγούμενες συνεργασίες τους, που έχουν βοηθήσει στη διαμόρφωση της ταυτότητάς τους όλα αυτά τα χρόνια. Καθώς συνεχίζουν να εξελίσσουν μερικές από τα μεγαλύτερα collabs τους, όπως εκείνα με την Porsche και τη New Balance, οι θεατές εισέρχονται στον κόσμο των παρασκηνίων του brand και των κοινοτήτων που έχουν δημιουργήσει στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και αλλού.
Στο βίντεο, υπάρχουν επίσης σύντομα πλάνα από τη συνεργασία με τη The North Face, με την ομάδα να παρουσιάζει ένα patchwork αδιάβροχο jacket χρησιμοποιώντας το χαρακτηριστικό υλικό της μάρκας.
Όσο προχωράει το teaser η ALD μιλά για την έμπνευσή της από τις Ελληνικές πόλεις και πώς επεκτείνει το στιλ της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η λεζάντα περιλαμβάνει μια φράση στα Ελληνικά: «Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ». Η συνεργασία με τη The North Face παίρνει σάρκα και οστά, με το μοντέλο να δοκιμάζει το windbreaker ενώ βρίσκεται σε speedboat με σήμα Aimé Leon Dore, διασχίζοντας τη θάλασσα της Ελλάδας.