Το 1952 η Chloé έγραψε ιστορία στη μόδα ως ο πρώτος οίκος που λάνσαρε μια συλλογή ready-to-wear. Αντίθετα με την αυστηρή και συντηρητική ραπτική που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή, η συλλογή σχεδιάστηκε με απαλές γραμμές, ενθαρρύνοντας τις γυναίκες να αγκαλιάσουν τη θηλυκότητά τους με κομψά παλτά, ελαφριά φορέματα και ντελικάτες μπλούζες σε αποχρώσεις του υπόλευκου, του μπεζ και του blush – όπως εκείνες που η Γκάμπι Αγκιόν, η ιδρύτρια του οίκου, συνήθιζε να φοράει σε συνδυασμό με μια μαύρη φούστα.
Στην έκθεση με τίτλο «Mood of the Moment: Gaby Aghion and the House of Chloé», που εγκαινιάστηκε στο Εβραϊκό Μουσείο της Νέας Υόρκης το φθινόπωρο του 2023, οι επισκέπτες μπορούσαν να εξερευνήσουν το πρωτοποριακό όραμα της γεννημένης στην Αλεξάνδρεια σχεδιάστριας ξεκινώντας από την ιστορία της καταγωγής της και καταλήγοντας σε ένα χώρο που ονομάστηκε «Η αίθουσα της μπλούζας». Εκεί παρουσιάζονταν διάφορες εκδοχές του χαρακτηριστικού ρούχου του οίκου σε μια γκάμα μπεζ αποχρώσεων εμπνευσμένων από τη γενέτειρα της Αγκιόν.
«Η Αίγυπτος είναι ένα χρώμα για μένα», φέρεται να είπε κάποτε. «Η άμμος είναι η πιο όμορφη άμμος που έχω δει ποτέ. Ενα μπεζ χρώμα με ροζ υποτόνους. Την αισθάνεσαι σαν μετάξι στα χέρια σου».

Η ευκολία και η κομψότητα της μπλούζας αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση της Chloé να δημιουργεί ρούχα που οι γυναίκες επιθυμούν πραγματικά να φορούν στην καθημερινότητά τους. Από την αρχή, άλλωστε, ο οίκος υπερασπίζεται τις γυναίκες τόσο στη σχεδιαστική φιλοσοφία όσο και στην ηγεσία του. Ενώ πολλά fashion brands συνεχίζουν να διορίζουν λευκούς άνδρες ως επικεφαλής σχεδιαστές, η Chloé (με εξαίρεση τον Καρλ Λάγκερφελντ, ο οποίος ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 έως το 1983 και επέστρεψε για μία ακόμη θητεία από το 1992 έως το 1997) παραμένει ένας οίκος οι συλλογές του οποίου σχεδιάζονται από γυναίκες για γυναίκες.

Η τωρινή καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Σεμίνα Καμάλι συνεχίζει να αναπτύσσει το όραμά της μέσα σε αυτή την παράδοση. Έχοντας εργαστεί τρεις φορές στο παρελθόν για τον γαλλικό οίκο, έχει αφομοιώσει την ουσία της Chloé στα διάφορα στάδιά της εκ των έσω.
Οι προηγούμενοι ρόλοι της περιελάμβαναν την ιδιότητα της ασκούμενης και της βοηθού σχεδιασμού υπό την καθοδήγηση της Φίμπι Φάιλο και αργότερα της διευθύντριας σχεδιασμού υπό την Κλερ Γουέιτ Κέλερ. Ετσι, ο διορισμός της στη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας τον Οκτώβριο του 2023 φάνηκε ως ολοκλήρωση ενός κύκλου ζωής.
Το ντεμπούτο της με τη συλλογή του φθινοπώρου του 2024 με τίτλο «Intuition Collection» ξύπνησε μια νοσταλγική διάθεση παρουσιάζοντας μια σειρά από ανάλαφρα μακριά φορέματα με βολάν και σύνολα αποτελούμενα από μεταξωτές μπλούζες ή ημιδιάφανα δαντελένια μπούστα σε συνδυασμό με πλεκτά σορτς και over-the-knee μπότες κάτω από κομψές μίνι κάπες και παλτό.
Δύο σεζόν αργότερα, στη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025-2026, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, οι μπλούζες δεν ήταν απλώς βασικό συστατικό των εμφανίσεων, αλλά η βάση τους. Κατασκευασμένες από ντελικάτες μεταξωτές μουσελίνες ή δαντέλα σε ιβουάρ και ροδακινί αποχρώσεις, πολλές από αυτές με πλούσια μανίκια και φαρδιές μανσέτες, φορέθηκαν με χαμηλόμεσα παντελόνια ή μάξι φούστεs, σε σύνολα απολύτως εναρμονισμένα με τη γνώριμη αισθητική της Chloé – ρομαντική αλλά και μοντέρνα, νοσταλγική αλλά και φρέσκια.

Όπως και η Αγκιόν, η Καμάλι έχει μεγάλο πάθος για τις μπλούζες. Διαθέτει μια τεράστια συλλογή με εκατοντάδες κομμάτια από διάφορες εποχές και δεκαετίες, μοιρασμένα στο σπίτι των γονιών της στη Γερμανία, σε αποθήκες στη Γαλλία και στο σπίτι της στο Παρίσι. Για εκείνη, η μπλούζα, που έχασε την κυρίαρχη θέση της στη γυναικεία γκαρνταρόμπα πριν από πολλά χρόνια, είναι στην ουσία κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό ρούχο.
«Ιστορικά, η μπλούζα ήταν ανδρικό εσώρουχο», αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξη στους New York Times. «Αργότερα, κατά τη βικτοριανή εποχή, η μπλούζα ενσωματώθηκε και στη γυναικεία γκαρνταρόμπα. Μετά τον πόλεμο έγινε πιο tailored. Τη δεκαετία του 1970 απέκτησε πιο ρευστή μορφή, ενώ τη δεκαετία του ’80, πιο δυναμικές αναλογίες.
Η εξέλιξη της μπλούζας αντικατοπτρίζει κατά κάποιον τρόπο την εξέλιξη της θηλυκότητας και της μόδας. Μπορεί να είναι επίσημη και αυστηρή ή παιχνιδιάρικη και ρομαντική. Αντικατοπτρίζει τις προσωπικότητες. Αντικατοπτρίζει όλα τα στοιχεία που μας καθορίζουν ως γυναίκες».



