Όλα άρχισαν το 2021, όταν η Σάρα Χαμούντα, Βρετανοαιγύπτια κάτοικος Ντουμπάι, περίμενε το παιδί της και νοστάλγησε έντονες γεύσεις από τα παιδικά της χρόνια: ταχίνι, φιστίκι, κανταΐφι. Από αυτή τη λιγούρα –σύμφωνα με το BBC– γεννήθηκε η έμπνευση για ένα σοκολατένιο επιδόρπιο που εξελίχθηκε σε διεθνές γαστρονομικό φαινόμενο: το Can’t Get Knafeh of It, μια μπάρα που παντρεύει ανατολίτικες ρίζες και δυτική αισθητική. Σήμερα θεωρείται η “σοκολάτα του Ντουμπάι“.
Μαζί με τον σύζυγό της Γεζέν Αλάνι, ίδρυσαν το 2022 την FIX Chocolatier, θέλοντας να εκφράσουν μέσω της γεύσης την ταυτότητά τους. “Μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, ζούμε στο Ντουμπάι δέκα χρόνια – το προϊόν μας αντικατοπτρίζει τη μίξη των πολιτισμών μας”, εξηγεί ο Αλάνι.
Η viral σοκολάτα που γίνεται ανάρπαστη
Η χειροποίητη μπάρα σοκολάτας περιέχει φιστίκι, ταχίνι και τραγανό φύλλο, καλυμμένα με σοκολάτα γάλακτος. Δεν διατίθεται στα ράφια: πωλείται αποκλειστικά μέσω εφαρμογής delivery, σε συγκεκριμένες ώρες και περιορισμένες ποσότητες. Η τιμή της φτάνει τις 15 λίρες και εξαντλείται μέσα σε λεπτά.
Το προϊόν έγινε παγκοσμίως γνωστό μέσα από το TikTok. Ένα δοκιμαστικό βίντεο της influencer Maria Vehera απέσπασε σχεδόν 7 εκατομμύρια likes, με τους χρήστες να ενθουσιάζονται από τα έντονα χρώματα και τη χαρακτηριστική τραγανή υφή της μπάρας.
Η επιτυχία δεν άργησε να εξαπλωθεί. Σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως τα Lidl, Morrisons και Waitrose, λάνσαραν δικές τους παραλλαγές, ενώ και η Lindt κυκλοφόρησε δική της εκδοχή. Οι τιμές κυμαίνονται από 4,99 έως 10 λίρες, ωστόσο οι δημιουργοί της FIX προειδοποιούν πως οι απομιμήσεις δεν πλησιάζουν τη γεύση και την εμπειρία του αυθεντικού.
Η Χαμούντα εξηγεί πως η γεύση του γλυκού της έχει έντονη συναισθηματική φόρτιση: “Ήθελα να αποδώσω τη γεύση του κανταϊφιού που έφτιαχνε η μητέρα μου. Το “κρακ” του φύλλου, η υφή, το φιστίκι – όλα έπρεπε να είναι άψογα”.
Μέσα από μια προσωπική ανάμνηση, η FIX δημιούργησε ένα προϊόν με παγκόσμια απήχηση. Το Can’t Get Knafeh of It δεν είναι μόνο μια μπάρα σοκολάτας – είναι ένα παράδειγμα του πώς η νοσταλγία, το πάθος και η δεξιοτεχνία μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία ενός διεθνούς success story, σύμφωνα πάντα με το BBC.