Το ντεμπούτο της Sarah Burton στον οίκο Givenchy ήταν θριαμβευτικό και είχε την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό της στίγμα και την κληρονομιά του οίκου.
Η πρώτη συλλογή της Sarah Burton για τον οίκο Givenchy του οποίου τα ινία ανέλαβε την περασμένη χρονιά ήταν μία από τις πολυαναμενόμενες στιγμές της φετινής Εβδομάδας Μόδας του Παρσιού. Ο διορισμός της στη θέση της δημιουργικής διευθύντριας αντιπροσωπεύει το κλείσιμο ενός συμβολικού κύκλου με τον μέντορά της, Lee Alexander McQueen, ο οποίος διετέλεσε creative director του οίκου από το 1996 έως και το 2001. Πρόκειται δηλαδή για ένα ντεμπούτο, που για εκείνους επιμένουν να αντιμετωπίζουν τη μόδα ρομαντικά, έχει μία συναισθηματική φόρτιση.


Και Givenchy και Sarah
Ήδη από το πρώτο look της συλλογής η Sarah Burton έδωσε το προσωπικό της στίγμα. Όσο η συλλογή ξεδιπλώνονταν, γίνονταν όλο και πιο σαφές ότι η σχεδιάστρια είχε κάνει τη μελέτη της. Χωρίς να ενδώσει στην ευκολία του να αναπαράγει “κώδικες” με προχειρότητα, κατάφερε να διατηρήσει μία αξιοθαύμαστη ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό της στίγμα και την κληρονομιά του οίκου. Αυτό που είδαμε ήταν ταυτόχρονα Burton, αλλά και Givenchy.


“Είναι σα να βλέπεις την Audrey Hepburn να περπατάει στο catwalk”, σχολιάσαμε με τις συναδέλφους στο γραφείο, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι η σχεδιάστρια υπέπεσε σε συναισθηματικά κλισέ. Ακόμα και η γνώριμη δομή με το λευκό δαντελένιο φόρεμα και τη μαύρη κορδέλα (από το οποίο πήραμε μια γεύση με την εμφάνιση της Elle Faning στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ) δεν είναι απλώς μία εύκολη αναπαραγωγή του παρελθόντος. Περισσότερο πρόκειται για την επιστροφή της αίγλης σε έναν οίκο με βαθιά ιστορία.


Τα structured σακάκια με τη φιγούρα κλεψύδρας και το ανάποδο κούμπωμα απαντούν στη νέα δυναμική θηλυκότητα, ενώ τα ασύμμετρα halter φορέματα με τον υπερβολικά ψηλό λαιμό επαναπροσδιορίζουν μία διαχρονικά αισθησιακή γραμμή, κάνοντάς την απροσδόκητη και προβοκατόρικη. Η Sarah Burton χρησιμοποίησε και το δέρμα για αναδείξει τον γυναικείο ερωτισμό ενώ οι υπερμεγέθεις φιόγκοι – φουλάρια που μοιάζουν να αιωρούνται τόνισαν την υπερβατική ματιά της.


Το φιλί της ζωής
Ένα φόρεμα φτιαγμένο από καθρεφτάκια μακιγιάζ φέρνει την Burton, η οποία άλλωστε διαχρονικά αμφισβητεί τις νόρμες του ready-to-wear, σε συνομιλία με τον μέντορά της Lee McQueen, αλλά και νέα ταλέντα όπως η Hodakova που επαναχρησιμοποιεί καθημερινά, χρηστικά αντικείμενα για να κατασκευάσει ρούχα (μόλις παρουσίασε ένα φόρεμα – τσέλο) ενώ το top με τα μεγάλα πετράδια θυμίζει τη θρυλική εμφάνιση της Isabella Rossellini στο “Death Becomes Her”.


Εντυπωσιακά prints, συνδεδεμένα με την Burton, ντεγκραντέ κοστούμια ψαροκόκκαλο, κεντήματα που αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο την άριστη δεξιοτεχνία που διατρέχει όλη τη συλλογή (ποιος περίμεινε όμως κάτι λιγότερο;) και μερικές ενέσεις έντονων χρωμάτων συμπληρώνουν ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο που βάζει εγγυημένα τον οίκο ξανά στον χάρτη και περιλαμβάνει looks δημιουργημένα για το κόκκινο χαλί. Στα αξεσουάρ, οι μαύρες μπότες από PVC με φερμουάρ και το logo Givenchy σε λευκό ήταν το kink της συλλογής, ενώ τα τεράστια κρεμαστά σκουλαρίκια προβλέπονται να είναι μία από τις ανερχόμενες τάσεις για τον επόμενο χειμώνα.

Όλοι ήμασταν σίγουροι ότι η Sarah Burton δεν θα απογοήτευε. Με αυτή τη συλλογή όμως κατάφερε κάτι περισσότερο. Ήρθε σαν άλλη πριγκίπισσα να δώσει το λυτρωτικό φιλί στη βιομηχανία της μόδας, που τα τελευταία χρόνια σαν άλλος River Phoenix στο “My Own Privete Idaho” περνά συχνές περιόδους ναρκοληψίας.